Μαζί με τον αγαπημένο μας Σπύρο Μπιμπίλα: Ανασκόπηση στα παλιά και τα τρέχοντα γεγονότα!

δημοσίευση | 23/01/2023 στην κατηγορία Συνεντεύξεις

  -Γεννήθηκες στον Πειραιά. ποιες είναι οι αναμνήσεις σου;

  -Γεννήθηκα στον Πειραιά πριν αυτός αλλάξει την εικόνα του ...Σε μία πόλη που ήταν γεμάτη υπέροχα νεοκλασικά, υπήρχαν ακόμα ερείπια των βομβαρδισμών του πολέμου κ ενώ μεγάλωσα μέσα στο κέντρο πρόλαβα χωματόδρομους  κι όλο το παρελθόν.. Πλανόδιους μανάβηδες, παγοπώληδες., γαϊτανάκι, την μαϊμού που έδινε παράσταση, πλανόδιο υπαίθριο σινεμά στο Τουρκολίμανο , φωτιές του Αϊ Γιαννιού. Όλα αυτά πέθαναν μέσα στην δικτατορία η πόλη γκρεμίστηκε κι έγινε μια τεράστια πόλη από γυαλί κ μπετόν.  Το Δημοτικό Θέατρο στο οποίο πρωτόπαιξα ευτυχώς δεσπόζει λαμπερό σήμερα!
 

  -Έχεις σπουδάσει νομική, σε επηρέασε η οικογένεια σου για αυτό;

  -Σπούδασα νομικά μιας και συγγενείς μου είχαν δικηγορικό γραφείο στον Πειραιά που ασχολιόταν με τα ναυτιλιακά. Όχι τόσο γιατί μου άρεσε, αλλά γιατί ήθελα να κάνω τη χάρη και τον δικών μου να τελειώσω και μία πανεπιστημιακή σχολή ...όμως ουδέποτε μου έφεραν αντίρρηση για την αγάπη μου στο θέατρο και  για αυτό και γράφτηκα ταυτόχρονα στη δραματική σχολή του πειραϊκού συνδέσμου την οποία και τελείωσα είχα πλήρη στήριξη από τους δικούς μου.
 

   -Ποτέ μπήκε το μικρόβιο του ηθοποιού μέσα σου;

   -Με αυτό γεννήθηκα... ανδρώθηκα στην γενιά που μεγάλωσε στην περίοδο του ‘60... γύρω από το σπίτι μας υπήρχαν οκτώ κινηματογράφοι που κάθε σαββατοκύριακο βλέπαμε ταινίες και όλο αυτό με μάγευε και ήθελα να μπω και εγώ μέσα στη μεγάλη οθόνη πράγμα που το κατάφερα και για αυτό είμαι τόσο ευτυχισμένος σήμερα. Το παιδικό μου όνειρο έγινε πραγματικότητα και σκέφτομαι ότι γεννήθηκα με αυτό... Ένα από τα πρώτα πράγματα που είπα ήταν η λέξη ηθοποιός.

 

   -Πώς ξεκινάει η δική σου θεατρική πορεία;

   -Η θεατρική μου πορεία ξεκίνησε από τη δραματική σχολή γιατί ήταν η μόνη σχολή που είχε πειραματική σκηνή όπου δούλευαν καθηγητές και μαθητές μαζί. Έτσι πρωτοέπαιξα στο δημοτικό θέατρο του Πειραιά ως μαθητής της δραματικής σχολής με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Η Αυλή των Θαυμάτων" . Τελειώνοντας όμως την σχολή, η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά ήταν με ομάδα που είχαμε συστήσει απόφοιτοι του Εθνικού και του πειραϊκού  "Το Ασκητικό Θέατρο" . Παρουσιάσαμε τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, μία παράσταση που βραβεύτηκε, ήταν μόνο με άντρες ηθοποιούς και ταξίδεψε στο εξωτερικό σε διεθνή φεστιβάλ. Ήταν η αρχή της καριέρας μου και μάλιστα πολύ ελπιδοφόρα.
 

   -Ποια τηλεοπτική δουλειά ξεχωρίζεις;

   -Έχω παίξει σε πάνω από 150 σειρές από μικρό μέχρι πρωταγωνιστικό  ρόλο. Σίγουρα ξεχωρίζω τις αρχικές μου δουλειές που ήταν σήριαλ βασισμένα πάνω σε λογοτεχνικά έργα όπως "Ο ζητιάνος" του Καρκαβίτσα, "Οι άθλιοι των Αθηνών" του Κονδυλάκη και "Οι Ιερόσυλοι" που με έκαναν πλατιά γνωστό, του Θάνου Λειβαδίτη... όμως η τελευταία μου δουλειά στο " Έτερος εγώ" με το Σωτήρη Τσαφούλια είναι μία από τις καλύτερες όπως και οι "Σέρρες" του Γιώργου Καπουτζίδη.
 

   -Η εμπειρία σου ως ηθοποιός φωνών και χαρακτήρων σε ήρωες καρτούν τι σου αφήνει;

   -Η ενασχόληση μου με τη μεταγλώττιση με έκανε να παραμείνω παιδί.. Μου δημιούργησε έναν άλλο κύκλο εργασιών πολύ σημαντικό που πολλοί ηθοποιοί κυρίως γνωστοί δεν μπορούν να το γευτούν γιατί θεωρούν την  μεταγλώττιση ως δεύτερο είδος.Για μένα η μεταγλώττιση είναι εξίσου σημαντική.  Όσο είναι το θέατρο η τηλεόραση και ο κινηματογράφος. Έχω δανείσει την φωνή μου σε δεκάδες ήρωες που αγάπησαν τα παιδιά και μάλιστα κάποιους πασίγνωστους όπως τον Bugs Bunny, τον Κερμιτ το βάτραχο, τα στρουμφ, τον Πιγκλετ το γουρουνάκι από το Γουίνι , Νιλς χόλγκερσον ,το Ντίνο το δεινοσαυράκι από τους  FleenStones, τον μπαμπά του Κουνγκ Φου Πάντα, τον μπισκοτούλη  στον Σρεκ και τόσα άλλα. Η μεταγλώττιση με βοήθησε να αλλάζω τόσο πολύ τη φωνή μου ακόμα και στους ρόλους μου το θέατρο.
 

   -Τώρα θα έρθουμε στα γεγονότα τι έχεις να πεις για την εξέλιξη της δικής Φιλιππίδη;

   -Η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη δεν μπορεί να αφήνει κανέναν αδιάφορο. Σεβόμενοι την δικαιοσύνη θα περιμένουμε την ετυμηγορία της. Εκείνο που με προβληματίζει  είναι κυρίως από αυτούς τους κύκλους συναδέλφων που ενώ διέρρεαν πράγματα και κακοποιητικές καταστάσεις αλλά ως Πόντιοι Πιλάτοι δεν ήρθαν ποτέ να καταθέσουν σε πειθαρχικά ή εισαγγελικά όργανα!  Έτσι η ύποπτη σιωπή τους θα παίξει ρόλο στις δικαστικές αποφάσεις. Ανθρώπινα όμως και ως φίλος της οικογένειας λυπάμαι για την τραγική αυτή κατάληξη που ενώ μπορούσαν, δεν έκαναν κάτι για να μην φθάσουμε σε αυτό το σημείο.
 

   -Πόσο προβληματίστηκες να καταθέσεις μιας και ξέρουμε την σχέση που είχες μαζί του;

   -Για μένα η αλήθεια και η καθαρή συνείδηση είναι πάνω από την έννοια της φιλίας. Η κοινωνία πρέπει να διορθωθεί γι’ αυτό κατέθεσα με την ψυχή μου καθαρή. Σε αντίθετη περίπτωση θα είχα τύψεις που δεν βοήθησα για το καλό όλων.
 

   -Το metoo σε ξάφνιασε;

   -Όχι, δεν νε ξάφνιασε. Ήταν ένα πύον που έπρεπε να χυθεί και να καθαρίσουμε. Ευτυχώς η συγκυρία του κορονοϊού βοήθησε και οι άνθρωποι απελευθερώθηκαν και μίλησαν.
 

   -Μίλησε μου για την στάση της πολιτείας στους ηθοποιούς και το απαράδεκτο νομοσχέδιο που πέρασε.

   -Η στάση της πολιτείας είναι αυτήν την στιγμή προσβλητική απέναντι  τους καλλιτέχνες. Δεν κατανοούν τι ζητάμε κι έχουν κλείσει τ’ αυτιά τους κι αυτό μας κάνει πιο μαχητικούς. Είναι αδιανόητο που σε προεκλογική περίοδο ξεσήκωσαν όλο τον Καλλιτεχνικό κόσμο εναντίον τους. Ζητάμε διαβάθμιση των πτυχίων και ίδρυση Ανώτατης Σχολής όπως των Καλών Τεχνών για όλες τις Τέχνες.

 

   -Ένας αγώνας που τώρα ξεκινά. Τα συναισθήματα σου.

   -Ο αγώνας που κάνουμε μου δίνει συναισθηματική φόρτιση γιατί θέλω να είμαι κοντά στους ηθοποιούς κι ιδιαίτερα στους νέους. Επίσης αγωνιζόμαστε για Συλλογικές Συμβάσεις.

 

   -Ποια τα σχέδια σου για το μέλλον;

   -Τα άμεσα σχέδια μου είναι να ξεκουραστώ. Μετά από τόσο φόρτο με γυρίσματα ανα την Ελλάδα για ταινίες, σειρές και πολλές παραστάσεις του "Σκρουτζ", θέλω μια περίοδο ανάπαυλας.

 

 

click credit : Giannis Gogopoulos Photography

 

Η φωτογράφιση έγινε στον πλωτό χώρο εκδηλώσεων PLOES 

 

 

Facebook